Kimler Ba-Bs formu vermek zorunda?
Türkiye’de faaliyet gösteren, kurumlar vergisi mükellefi ve gerçek gelir vergisi mükellefi olan şirketler tarafından BA veya BS formları sunulmalıdır. İdare bu beyanları hem alıcıdan hem de satıcıdan talep eder.
Ba-Bs formları nereden alınır?
Bilanço esasına göre defter tutan ve VUK Genel Tebliği Sıra No. 376 uyarınca beyannamelerini elektronik ortamda vermek zorunda olan mükelleflerin, Ba ve Bs bildirim formlarını da elektronik ortamda adreslerine göndermeleri gerekmektedir.
Hangi belgeler Ba-Bs formları ile beyan edilir?
Ba/Bs formu kullanılarak beyan edilen belgeler arasında; 5.000 TL ve üzeri mal ve hizmet faturaları, yurtdışına düzenlenen faturalar, iade faturaları, kur farkı faturaları, serbest meslek makbuzları, masraf bildirimleri ve yolcu biletleri yer almaktadır.
Ba-Bs kaç TL üzeri 2024?
Ayrıca, Ba-Bs formlarını zamanında ibraz etmeyen birinci sınıf tacirlere 2024 yılında uygulanacak özel usulsüzlük cezası, 2023 yılına göre 4.300 TL artırılmış, uygulanan tutar 2024 yılı için 7.500 TL’den yüzde 11’e çıkarılmıştır.
2024 yılı Ba Bs verme zorunluluğu var mı?
Vergi Usul Kanunu’na göre, bilanço esasına göre defter tutan mükelleflerin, bu formları kullanarak mali işlemlerini Hazine ve Maliye Bakanlığı’na bildirmeleri gerekiyordu. Ancak, Eylül 2024’ten itibaren Ba-B’lerde bildirim zorunluluğu ortadan kalkacak.
Şahıs firmaları Ba Bs verir mi?
Ba/Bs formunu kim doldurur? Tüm şirketler ve limited şirketlerin Ba/Bs formlarını aylık olarak bildirmeleri gerekir, ancak şahıs şirketleri bu gerekliliğe tabi değildir.
Ba Bs verme zorunluluğu kalktı mı?
2024/1 dönemine ilişkin “Form Ba” ve “Form Bs” beyannamelerinde aşağıdaki belgelerin yer alması zorunluluğu, aşağıdaki belgelerin düzenlendiği tarihten itibaren başlayan “Form Ba” ve “Form Bs” beyannameleriyle başlamıştır. Vergi idaresinin yetkili kurumlardan aldığı bilgiler kaldırılmıştır.
İşletme defteri Ba Bs formu verir mi?
Defterlerini bilanço esasına göre tutan mükellefler Ba ve Bs formlarını vermek zorundadırlar. Buna göre ticari esasa göre defter tuttuğunu ispat edebilen ilgili mükellefin Ba ve Bs formlarını verme zorunluluğu yoktur.
Gider pusulası Ba formuna yazılır mı?
İthalat işlemi sonucunda ortaya çıkan belgeler, noter onaylı satış sözleşmesi veya gider bildirimi ile satın alınan taşıt ve benzeri ürünler, kâğıt gider bildirimi ile satın alınan mallar, ay içinde KDV hariç toplam değeri 5.000 TL ve üzeri olan kâğıt faturalar yeni BA-BS formlarında dikkate alınmaya devam edilecek.
Ba-Bs hangi hesaplara bakılır?
Gider bildirimleri, serbest meslek makbuzları, yolcu biletleri, yurtdışı faturalar, kur farkı faturaları ve 5.000 TL’nin üzerindeki her türlü mal ve hizmet faturaları Ba/Bs formu kullanılarak beyan edilir.
Fişler Ba-Bs ye girer mi?
Nitekim Ba-B mevzuatı gereğince, aynı kişi veya kuruluşun bir ay içinde aldığı toplam nakit tahsilat tutarının tebliğde belirtilen sınırı aşması halinde, bunun Ba beyannamesine dahil edilmesi gerekmektedir.
Ba-Bs de KDV dahil mi?
BA/BS formu, kurumların ve kişilerin ticari faaliyetlerine bağlı olarak düzenledikleri faturaların kontrolünü sağlar. BA/BS formu, bilanço esasına göre defter tutan şirketlerin KDV hariç 5.000 TL ve üzeri alım-satım işlemlerini kapsar.
Noter makbuzu Ba formunda bildirilir mi?
381 Sıra No’lu Vergi Usul Kanunu Genel Tebliği’nin 4.11’inci maddesinde “Noterlerin, kanun kapsamında yaptıkları noterlik hizmetlerini Bs formu kullanarak bildirme zorunluluğu bulunmamaktadır.” denilmektedir.
Ba-Bs cezası ne kadar?
Bildirimler yasal dosyalama son tarihinden itibaren üç gün içinde yapılacaktır. Ba-Bs formları dosyalama son tarihinden itibaren üç gün içinde elektronik olarak gönderilirse, 1.
E-arşiv fatura Ba-Bs’de bildirilir mi?
1-VUK. 523 sayılı Tebliğ gereği e-belge (e-fatura, e-arşiv fatura) olarak düzenlenen alış ve satış faturaları, ay sonuna kadar verilmesi gereken Temmuz ayı Ba-Bs formlarına dahil edilmeyecektir.
Ba Bs verme zorunluluğu kalktı mı?
2024/1 dönemine ilişkin “Form Ba” ve “Form Bs” beyannamelerinde aşağıdaki belgelerin yer alması zorunluluğu, aşağıdaki belgelerin düzenlendiği tarihten itibaren başlayan “Form Ba” ve “Form Bs” beyannameleriyle başlamıştır. Vergi idaresinin yetkili kurumlardan aldığı bilgiler kaldırılmıştır.
İşletme defteri Ba Bs formu verir mi?
Defterlerini bilanço esasına göre tutan mükelleflerin Ba ve Bs formlarını vermeleri zorunludur. Buna göre, ticari esasa göre defter tuttuğunu ispat edebilen ilgili mükellefin Ba ve Bs formlarını vermesi zorunlu değildir.
Sigorta şirketleri Ba Bs’den muaf mı?
Yukarıdaki açıklamalar çerçevesinde; sigorta şirketleri ve acenteleri, ana faaliyet alanlarına ilişkin makbuz ve poliçe bilgilerini Btrans aracılığıyla vergi dairesine ilettiklerinden, Ba-Bs raporlama formunda bu bilgilerin yer almasına gerek bulunmamaktadır.
Serbest meslek erbabı Ba Bs formu verir mi?
5- Serbest bölgelerde faaliyette bulunan mükelleflerin de Ba-Bs bildirim formunu vermeleri zorunludur.